وبلاگ رضاپورمرادی
untitled-2ذیرذیبرذسلذسب.gif
>
لینک های وبلاگ

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلاس تجربی و آدرس tajrobienghalab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





از عاشورا تا 9دی

 

 

وقایع پس از انتخابات ایران شاید در اول، ذهن هر کسی را به اعتراض به نتایج انتخابات می کشاند اما مدتی نگذشت که ماهیت اصلی این جریان برای مردم کم کم روشن شد که پاسخگوی این سوال بود که از عاشورا تا ۹ دی چه گذشت؟

 

شعارهایی که در این تجمعات داده میشد و حمایت های دشمنان اسلام و انقلاب از این جریان و مخصوصا سکوت محض سران این جریان در برابر این شعارها و این حمایت ها (به قول خودشان جذب حداکثری!) ماهیت را روز به روز برای مردم روشن و روشن تر میکرد

 

شاید اگر خواصی که جزئی از انقلاب بودند، در اول حمایت و بعد از روشن شدن ماهیت آنها سکوت نمی کردند، نه فتنه ۸ ماه طول می کشید و نه بعد از وارد شدن مردم به میدان، علیه آنها موضعی گرفته میشد

 

به هر حال این جریان با تمام توهین ها و حرمت شکنی هایی که کرده بودند، هر چند از تعداد آنها کاسته شده بود اما تا ۸ ماه توانسته بودند خبر اول ایران و حتی جهان را به خود اختصاص دهد، تا جایی که خارج نشینان از پایان نظام جمهوری اسلامی سخن می گفتند!

 

اما پایان این جریان فتنه، عاشورای ۸۸ بود… فتنه گران همچون تجمع های گذشته به حرمت شکنی دیگری پرداختند، اما خود حتی تصور این را هم نمی کردند که این سوت و کف ها و توهین به مقدسات و خون حسین (ع)، نه تنها باعث اعتراض عمومی، بلکه موجب مرگ و نابودی خود و جنبششان هم می شود

 

کم کم اخبار و وقایع آن روز از طریق رسانه و دهان به دهان منتقل شد، خشم عمومی تمام مردم را فراگرفته بود، مردم که دیگر از خواص تقریبا ناامید شده بودند، این بار خود تصمیم داشتند که با تمام قوا به صحنه بیایند… از سوی دیگر خداجو معرفی کردن حرمت شکنان عاشورا توسط میرحسین موسوی، موحب موضع گیری های خواص و مردم علیه او شد

 

۹ دی با تمام روزها فرق داشت، در ۹دی تک تک افراد، انسان را به یاد منتقمین خون حسین در چند سال بعد از عاشورا می انداخت… مردم دیگر تحمل عاشورایی دیگر نداشتند

 

۹ دی روزی بود که مردم ثابت کردند که از خیلی خواص جلوترند… ۹ دی روزی بود که نشان داد نظام جمهوری اسلامی نه به خاطر خواص، بلکه به خاطر عشق مردم به آن دوام یافته

 

 

دی۹ دی روزی بود که مردم بار دیگر به تمام دنیا فهماندند که ایران هیچ گاه کوفه نخواهد شد… مردم ایران قدر علی زمانشان را می دانند و ۹ دی روزی بود که تنها عکس در دست مردم عکس ولی شان بود، و چه زیبا مردم با این کار بصیرتشان را نشان دادند

 

البته سبزها همچون اوایل اعتراضات که جرات بیان خواسته ی اصلیشون که براندازی نظام بود را نداشتند، در عاشورا هم برای جلوه ندادن حرمت شکنی هایشان، حتی از حسین هم یاد می کردند!

 

یکی از شعارهای این افراد “ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم” بود… البته ما هم این شعار آنها را قبول داریم و می دانیم که آنها اهل کوفه نیستند و پشت یزید نمی ایستند، بلکه بر این باوریم که اینها کوفی صفت اند و یزید پشت آنهاست نه آنها پشت یزید! چرا که اینها وقایع عاشورا را می دانند و شنیده اند و یزیدی عمل می کنند اما یزید چنین واقعه ای را نشنیده بود…!√

 

[ جمعه 8 دی 1391برچسب:نوشته شده توسط:محمدجواد قله خانی , ] [ 6:22 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

سرطان چیست؟

 

 

 

 

امروزه دائما نام "سرطان " را می شنویم شاید این مسئله را بارها شنیده باشیم که  افراد بسیاری به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند .

11 تا 17 مهر

هفته سرطان نامگذاری شده است ، هفته ای که در آن اطلاع رسانی درباره این بیماری بیشتر است . بر آن شدیم مطالبی را جهت شناخت این بیماری و پیشگیری از ابتلا به آن ارائه نماییم.

 

 

 

سرطان یعنی رشد ، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلولهای بدن. جسم انسان از میلیونها میلیون سلول تشکیل شده است که در کنار هم ، بافتهایی مانند ماهیچه ها ، استخوان و پوست را می سازند. اغلب سلولهای طبیعی بدن در پاسخ به تحریکاتی که از داخل و خارج بدن به آنها وارد می شود، رشد و تولیدمثل می کنند و در نهایت می میرند. اگر این فرآیند در مسیر تعادل و صحیح خوداتفاق بیفتد ، بدن سالم می ماند و عملکرد طبیعی خود را حفظ می کند. اما مشکلات ، زمانی شروع می شود که یک سلول طبیعی دچار " جهش " و یا تغییر شده و به سلول سرطانی تبدیل می شود.

 

یک سلول طبیعی ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی به یک سلول سرطانی تبدیل شود ، ولی در اغلب موارد ، تبدیل در اثر مواجهه مکرر با مواد سرطان زا مانند الکل و دخانیات صورت می گیرد. شکل ظاهری و نیز عملکرد سلولهای سرطانی شده با سلولهای طبیعی تفاوت دارد. جهش یا تغییر ایجاد شده درDNAیا ماده ژنتیکی سلول اتفاق می افتد .DNA همان مسئول کنترل شکل ظاهری و عملکرد سلول است. وقتی DNA یک سلول تغییر می کند ، آن سلول با سلولهای سالم کنار خود تفاوت می یابد و دیگر کارسلول های طبیعی بدن را انجام نمی دهد. این سلول تغییر یافته از سلولهای همسایه اش جدا می شود و نمی داند چه زمانی رشدش باید به پایان برسد و بمیرد . به عبارت دیگر سلول تغییر یافته از دستورها و علائم داخلی که سلولهای دیگر در کنترل آنها هستند ، پیروی نمی کند وبه جای هماهنگی با سلولهای دیگر خودسرانه عمل می کند.

 

 

 

 

این سلول " جهش یافته " تقسیم و به 2 سلول جدید " جهش یافته" تبدیل می شود و این فرآیند به همین ترتیب ادامه می یابد تا همان یک سلول موذی به توده ای از سلولها که " تومور" نامیده می شود، تبدیل می گردد. گاهی این تومورها خوش خیم بوده و رشد نمی کنند. ولی در صورتی که سلولهای تومور رشد کنند و تقسیم شوند و سلولهای طبیعی اطراف خود را ازبین ببرند و به نقاط دیگر بدن هم دست اندازی کنند ، تومور" بدخیم " محسوب می شود. بزرگترین خطرتومورهای بدخیم ،توانایی آنها در حمله به بافتهای سالم وپخش شدن در بدن است. هر چه تومورها رشد کنند و بزرگتر شوند ، جلوی رسیدن مواد غذایی و اکسیژن را به سلولهای سالم می گیرند وبا پیشرفت سرطان ، سلولهای سالم می میرند و عملکرد و سلامت بیمار ازبین می رود . اگر جلوی این فرآیند گرفته نشود، سرطان به مرگ می انجامد .

انواع سرطانها

اغلب سرطانها به سه دسته تقسیم می شوند :

 

1-   کارسینوم :شامل سرطانهایی می شود که از سلولهایی که: سازنده پوست هستند ( مثل سرطان پوست ) و یا لایه داخلی اعضا را می پوشانند ( مثل سرطان ریه ) و یا سازنده غدد هستند ( مثل سرطان سینه ) منشا می گیرد.

 

2-   سارکوم :این دسته سرطانهایی هستند که از بافت همبند مثل غضروف ، استخوان وماهیچه منشاء می گیرند. از این رو سرطانهای استخوان یا ماهیچه را در هر نقطه از بدن سارکوم می گویند.

 

3-   لوسمی و لنفوم ها :شامل سرطان هایی است که از سلول های تشکیل دهنده خون و سلولهای ایمنی منشاء می گیرد.

 

در کشورهای غربی، سرطان پوست شایع ترین سرطان است و پس از آن سرطان سینه، ریه، پروستات، روده بزرگ، مثانه و رحم قرار دارد.

 

 

 

راههای پیشگیری :

1-    عدم استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات

 

2-    صرف غذاهایی که به صورت آب پز تهیه می شود.

 

3-    عدم استفاده از غذاهایی که آثار سوختگی در آنها نمایان است .

 

4-    استفاده از سبزیجات و انواع میوه ها

 

5-    استفاده کمتر از گوشت قرمز

 

6-    رعایت کامل امور بهداشتی

 

[ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:نویسنده:علی عزیزآبادی, ] [ 1:34 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

راه های انتقال و تشخیص ایدز

 

 

 

 

ایدز یا AIDS مخفف کلمه "ACQUIRED IMMUNE DEFICIENCY SYNDROME" به معنای "سندرم نقص اکتسابی ایمنی" است. ایدز در اثر اختلال عملکرد ایمنی سلولی و هومورال رخ می‌دهد و به دنبال آن بیمار درمقابل انواع عفونت‌ها و سرطان‌ها 3115 بی‌‌دفاع شده و در نهایت منجر به مرگ فرد می‌شود. انسان‌های مبتلا حتی در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌های بسیار سبک هم نمی‌توانند مقاومت کنند.

 

ایدز در آغاز در بین مردان هم‌جنس باز فعال از نظر جنسی و افراد معتاد به داروهای وریدی در ایالات متحده شناسایی شد و تا سال 1985مردان هم‌جنس باز، عامل انتقال سه چهارم موارد ایدز بودند. در ایران اولین مورد ایدز، در یک کودک 6 ساله در سال 1366 مشاهده شد. وی از فرآورده‌های خونی وارداتی به کشور استفاده می‌کرد و از آن زمان به بعد انجام آزمایش خون برای استفاده کنندگان از فرآورده‌های خونی اجباری شد.

 

عامل بیماری ایدز، ویروسی از خانواده رترو ویروس‌ها به نام ویروس نقص ایمنی انسان (HIV) HUMAN IMMUNODEFICIENCY VIRUS است و هنوز واکسن یا درمان موثری برای آن وجود ندارد.

 

 

 

 

راه‌های انتقال ویروس ایدز

 

1- از راه خون و فرآورده‌های خونی آلوده: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از فرآورده‌های خونی از جمله پلاسما، گلبول قرمز متراکم، فاکتور انعقادی، خون کامل و پلاکت می‌توانند باعث آلودگی شوند و آلبومین و گاماگلوبولین خطر آلودگی ندارد.

 

2- پیوند نسج آلوده

 

3- استفاده مجدد از سرنگ و سرسوزن‌های استفاده شده: این عامل انتقال به‌خصوص در معتادان تزریقی، عامل مهم انتشار بیماری است.

 

4- استفاده از لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استریل نشده و آلوده

 

5- استفاده از ابزار مشترک جهت خال‌کوبی، ختنه، سوراخ کردن گوش، حجامت و ...

 

6- استفاده از تیغ سلمانی مشترک

 

7- تماس جنسی دو فردی که یکی از آن‌ها آلوده به ویروس باشد. توجه داشته باشید که سن، جنس، نژاد و رنگ تأثیری در انتقال بیماری ندارد.

 

برخلاف جداسازی ویروس ایدز از بسیاری از ترشحات بدن مانند خون، ترشحات جنسی مردان و زنان، بزاق، ادرار، اشک، عرق، شیرمادر و مایع مغزی نخاعی و ... ، سرایت در اثر تماس با همه آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فقط خون، ترشحات جنسی و شیرمادر، عامل انتقال هستند.

 

8- انتقال از مادر به کودک: احتمال انتقال بیماری قبل از زایمان، در حین زایمان و پس از زایمان از مادر آلوده به فرزند وجود دارد. البته انتقال در حین بارداری و وضع حمل از زمان بعد از زایمان بیشتر است. حدود 45- 20 درصد مادرانی که آلوده هستند، عفونت را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. هم‌ چنین ثابت شده است، که شیر مادران آلوده می‌تواند سبب انتقال ویروس از مادر به فرزند باشد.

 

امروزه در اکثر کشورهای دنیا خون و فرآورده‌های خونی را از نظر آلودگی به ویروس ایدز، مورد بررسی قرار می‌دهند. متأسفانه در کشور ما انتقال بیماری در میان استفاده کنندگان از سرنگ‌های مشترک (معتادان تزریقی) میزان قابل توجهی از انتقال در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است.

 

برخلاف جداسازی ویروس ایدز از بسیاری از ترشحات بدن مانند خون، ترشحات جنسی مردان و زنان، بزاق، ادرار، اشک، عرق، شیرمادر و مایع مغزی نخاعی و ... ، سرایت در اثر تماس با همه آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فقط خون، ترشحات جنسی و شیرمادر، عامل انتقال هستند. بنابراین ویروس ایدز از راه تماس‌های عادی مانند کار کردن با هم، صحبت کردن، هم سفر شدن، غذا خوردن، هم‌چنین از راه استخر، توالت، حمام، دست دادن، بغل کردن، بوسیدن، استفاده از ظروف غذاخوری مشترک، عطسه، سرفه، گوشی تلفن و ... قابل انتقال نیست.

 

 



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:نوشته شده توسط:سجادحسین پور, ] [ 1:12 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

فيبر نوري يکي از محيط هاي انتقال داده با سرعت بالا است . امروزه از فيبر نوري در موارد متفاوتي نظير: شبکه هاي تلفن شهري و بين شهري ، شبکه هاي کامپيوتري و اينترنت استفاده بعمل مي آيد. فيبرنوري رشته اي از تارهاي شيشه اي بوده که هر يک از تارها داراي ضخامتي معادل تار موي انسان را داشته و از آنان براي انتقال اطلاعات در مسافت هاي طولاني استفاده مي شود.

 

 

مباني فيبر نوري

 

فيبر نوري ، رشته اي از تارهاي بسيار نازک شيشه اي بوده که قطر هر يک از تارها نظير قطر يک تار موي انسان است . تارهاي فوق در کلاف هائي سازماندهي و کابل هاي نوري را بوجود مي آورند. از فيبر نوري بمنظور ارسال سيگنال هاي نوري در مسافت هاي طولاني استفاده مي شود.

 

 

مزاياي فيبر نوري

 

فيبر نوري در مقايسه با سيم هاي هاي مسي داراي مزاياي زير است :

 

ارزانتر. هزينه چندين کيلومتر کابل نوري نسبت به سيم هاي مسي کمتر است .

 

نازک تر. قطر فيبرهاي نوري بمراتب کمتر از سيم هاي مسي است .

 

[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:محمد ارجمندی, ] [ 11:23 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 

 

 

 

به نام خدا

 

فرزند هنر باش نه فرزند پدر

 

که هنر زنده کند نام یاد پدر                                                                                                                                                                    سعدی   

[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 4:38 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

فراکتال چیست ؟

 

     هنگامی که برای اولین بار به فراگیری فراکتال ها فکر کردم ، تصور من هم مثل شما این بود که به دانش پیشرفته ای نیاز دارد من هنوز آمادگی یادگیری آن را ندارم . اما اشتباه می کردم . با وجود این که دوست داشتم بگویم که هندسه ی فراکتال ها خیلی دشوار است و شما باید به اندازه ی من با هوش باشید تا آن را درک کنید ، اما حقیقتاً بسیار ساده است . این مبحث به دانستن سه مطلب اصلی که در جبر سال دوم آموختیم ، نیاز دارد :

الف) توابع              ب) نمودارها              ج) اعداد موهومی

    یک تابع، معادله ای است که از دو مختص استفاده می کند و مختصات جدیدی به شما می دهد.به عنوان مثال در f(x)=3x-1  ، f(x) همان y  و 3  شیب ( سه واحد به سمت بالا و یک واحد به سمت راست ) و (1-) نقطه ی شروع می باشد . این تابع را به صورت زیر رسم می کنیم .                           

 

                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        البته نمودارها ، مطالب متفاوتی را بیان می کنند . از آن ها می توان برای پیش بینی ها به خوبی استفاده کرد . به عنوان مثال ، یک ماشین با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است . در عرض 2 ساعت چه مسافتی طی می کند ؟ با رسم یک نمودار می توان مسافت طی شده را ، با همان سرعت در 5 ، 10 و حتی 150  ساعت پیش بینی کرد . برای نمودارهای مختلف توابع متفاوتی وجود دارد.نمی توان از نمودار یک اتومبیل برای یافتن زمانی که به طول می ـ  انجامد تا یک توپ از بالای یک ساختمان 2000 فوتی به طرف زمین رها می شود ، استفاده کرد.

زیرا یک توپ مثل اتومبیل ، از سرعت ثابتی پیروی نمی کند و نمودار آن مسلماً به صورت منحنی است . تمام این واقعیات وقتی صادقند که به فراکتال ها رجوع شود . به طور ساده ، یک فراکتال نوع متفاوتی از توابع است .

        امیدوارم که گیج نشده باشید . اگر شما آمادگی ورود به مبحث عنصر سوم هندسه ی فراکتال ، یعنی اعداد موهومی را دارید ، به قسمت بعد رجوع کنید .

بنابراین گیج نشده اید . بسیار خوب ، پیش می رویم . آن چه را که درباره ی این حقیقت که فراکتال ، نموداری از یک تابع متفاوت است ، به یاد آورید . تابع f(x)=f(x)*f(x)+c  یا f(x)=f(x)^2+c  یک تابع فراکتال است که به قانون بازگشت معروف است . این معادله ی به خصوص یک فراکتال معروف ، موسوم به مجموعه ی جولیان را تشکیل می دهد .

        در این معادله c یک عدد مختلط (شامل یک عدد موهومی) است که می تواند هر مقداری باشد و نتیجه ی آن یک مجموعه ی جولیان متفاوت باشد. n به جای مختصات نقطه قرار می گیرد

این موضوع را در نظر داشته باشید زیرا به زودی به آن باز می گردیم . این مختصات ویژه هستند زیرا همان طور که حدس زدید اعداد موهومی را در بر می گیرند.هنگامی که این مختصات

(x,y) هستند ، در هندسه ی فراکتال به صورت x+iy نشان داده می شوند . به عبارت دیگر ، x

مقداری ثابت و y  یک عدد موهومی است . همان طور که در هندسه ی فراکتال ها مشاهده کردید، محور x نشان دهنده ی اعداد حقیقی و محور y  نشان دهنده ی اعداد موهومی است .

حال به تابع فراکتال بر می گردیم . از مختصات (x+iy) به جای n استفاده می کنیم . حالا می پرسید که این تابع چه طور نمودارهای بزرگ فراکتال را می سازد . بسیار خوب ، نتیجه ی یک تابع ، به جای این که یک خط شود ، تنها یک نقطه را نمایش می دهد ـ که اگر ما به تعریف یک نقطه نگاه کنیم ، می تواند بی نهایت کوچک باشد ـ  که بیان می کند چه طور می توانیم یک قسمت از یک فراکتال را بزرگ کرده و به فراکتال جدید کاملی برسیم . نقطه در مختصات n قرار دارد . البته فراکتال ها بسیار رنگارنگ هستند. حالا این رنگ ها چه طور انتخاب می شوند؟ مثل هر چیز دیگر ، نسبتاً ساده است . ابتدا لازم است که یک نقطه را رنگ کنید ، بیایید نقطه (2+1i)

را در نظر بگیریم . برای مقدار c از (1+1i) استفاده می کنیم . به خاطر آورید که c می تواند هر عدد مختلطی باشد . حال این را در معادله قرار می دهیم .

f(n)=f(2+1i)=(2+1i)(2+1i)+(1+1i)

     =2*2+2i+2i+i^2+1+1i=5+5i-1=4+5i                   (i^2=-1)

        این ها مختصات جدید ما هستند . به یاد آورید که اگر یک مجموعه از مختصات را در یک تابع قرار دهید ، نتیجه یک مجموعه ی جدید از مختصات است . 4+5i مجموعه ی مختصات جدید است . هنوز کار تمام نشده است ، عمل بالا یک تکرار را نشان می دهد . مجموعه ی مختصات را وارد تابع می کنیم تا بتوانیم ثابت کنیم که یک نقطه  :

(a روی نمودار قرار نمی گیرد (مثال : در یک نمودار 10*10  مؤلفه های جدید (97 ، 234-) هستند) 

(b هرگز نمودار را ترک نمی کند (این قانون بعد از 200 بار تکرار ، اگر نقطه باز هم روی نمودار باشد ، صادق است .)

        نحوه ی انتخاب رنگ به این صورت است که اگر نقطه بعد از یک بار تکرار نمودار را ترک کند ، یک رنگ به آن نسبت می دهیم . هر نقطه بعد از آن ، که بعد از یک تکرار نمودار را ترک کند ، همان رنگ را دارد . تمام نقاطی که بعد از 2 تکرار نمودار را ترک می کنند ، با یک رنگ مشخص نشان داده می شوند و هر نقطه ای که نمودار را هرگز ترک نکند با رنگ متمایز معمولاً سیاه علامت گذاری می شود . بعد از انجام این فرایند ، برای تمام نقاط داخل این صفحه ، نتیجه ای نظیر این مجموعه ی جولیان می شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

                   

 

        تابع f(x)=f(x-1)^2+c   فراکتال دیگری را موسوم به مجموعه ی مندل بروت می ـ سازد.

 

                   

 

همان طور که می بینید ، در بسیاری از حالات ، 200 تکرار لازم است تا تنها یک نقطه تعیین شود . در اغلب کامپیوترها ، معمولاً تعداد نقاط برای یک فراکتال 303,200 تاست . به همین دلیل است که برای محاسبه ی عملیات زیاد و دقت انجام آن ها به کامپیوتر نیاز داریم .

        فراکتال ها تصویری از یک زندگی واقعی دارند . کامپیوترها می توانند یک شکل واقعی را بگیرند و با انجام تکرار زیاد به آن شکل تخیلی بدهند . یک معادله ی فراکتال می توان ساخت که شکل ابرها را بسازد . در فیلم ها ی متعددی از فراکتال ها برای چشم انداز پشت صحنه استفاده می کنند .

 

[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:نویسنده:سیناعلیزاده, ] [ 10:19 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

                    مدرسه انقلاب اسلامی شهرستان نرماشیر

[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ] [ 5:12 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ کلاس تجربی مدرسه انقلاب اسلامی خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وبلاگ

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 47240
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1





رضاپورمرادی